zondag 21 februari 2016

Keuzes - keuzes...

Zoals vaak na een geslaagde wandelreis speelt de vraag door mijn hoofd: was dit wel de juiste plek, de juiste tijd? Wat zeg ik aan de betweters die in mijn plaats liever iets anders hadden gedaan?

Ik zou wel eens kunnen zeggen : "**** ***, ik heb er van genoten en de volgende keer doen we iets anders maar wat... weet ik nu nog niet".

Maar toch. Op de North Downs en Saxon Shore Ways zijn er onvermijdelijk korte stukken vlak bij een snelweg of een industriezone. Ok. Maar daarbuiten is het één brok prachtige Engelse natuur. Wil je ruigere zaken, dan zit je hier niet goed. Maar had ik deze februariweek in Wales of Peak District doorgebracht had ik door de vele verse sneeuw veel moeten inkorten of als solowandelaar erg grote risico's moeten nemen.

Is het low cost? Ook niet. Of toch wel. Alles in de buurt van de Londense vastgoedbubbel is erg duur, maar ik betaalde vrij weinig voor de reis.
En wees gerust. Ook in Engeland kan je rare of inspirerende ontmoetingen hebben.

Ik ben in elk geval heel tevreden over deze manier en deze route om Kent in al zijn facetten te leren kennen. Op 6 dagen van Oost naar West en langs de voornaamste stukken natuur en geschiedenis. En dan nog eens het grootste deel van de tijd langs heel rustige paden in magnifieke natuur. Niet te kloppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten